
Bestuursondersteuner
0,6-0,7 fte | J.C. Pleysier College
In deze functie ben jij een spin in het web van informatie en communicatie. Je bent punctueel, zorgvuldig en ondersteunt de bestuurder, de MR, de RvT en de directie van het bestuursbureau. Ook graag werken aan de rand van de duinen in Den Haag, in een betekenisvolle organisatie? Dan zoeken wij jou!
J.C. Pleysier College zoekt een:
Bestuursondersteuner 0,6-0,7 fte
(eventueel te combineren met de vacature Administratief medewerker personeelsadministratie 0,4 fte)
Wie zijn wij?
Het J.C. Pleysier College is een betrokken onderwijsinstelling die leerlingen ondersteunt om hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen binnen het voortgezet speciaal onderwijs (vso cluster 4) in de regio Haaglanden, op onze vijf locaties met ruim 200 medewerkers.
Wat maakt ons werk zo mooi?
De keuze om te werken met jongeren met een specifieke ondersteuningsbehoefte geeft veel voldoening. Zo zijn alle medewerkers in het vso van speciale betekenis, voor individuele leerlingen, hun ouders en ook voor de samenleving als geheel.
Bestuursbureau
Ons Bestuursbureau ondersteunt het College van Bestuur en de scholen. Het bureau bestaat uit een compact en enthousiast team met expertise op het gebied van onderwijs, leerlingzaken, HR, financiën, ICT, huisvesting en communicatie; samen zorgen we ervoor dat het bestuur en de scholen optimaal hun werk kunnen doen.
Het bestuursbureau wordt aangestuurd door de directeur Onderwijs & Kwaliteit en de directeur Bedrijfsvoering & Kwaliteit.
Jouw rol
In deze veelzijdige functie ben jij de spil van ons bestuursbureau. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor collega’s, bezoekers en externe relaties, en zorgt dat alles soepel en professioneel verloopt. Je ondersteunt het College van Bestuur en de directie van het bestuursbureau. De functie is zeer divers, geen dag is hetzelfde.
In het team van 4 administratieve functies op de verschillende afdelingen ondersteun je tevens bij het praktische reilen en zeilen op het bestuursbureau.
Wat ga je doen?
Secretariële / management ondersteuning
- Beheert van de (complexe) agenda’s van het college van bestuur, directie, intern en extern netwerk;
- Behandelt binnenkomende en uitgaande (elektronische) post;
- Stelt zelfstandig (concept) brieven, mails en overige communicatieberichten op;
- Ontvangt bezoekers en beantwoordt de telefoon;
- Signaleert knelpunten in de uitvoering van de werkzaamheden en doet voorstellen om efficiënter te werken.
Ondersteuning (management)overleggen
- Is verantwoordelijk voor en stelt een jaarplanning op voor besluitvorming en bewaakt de voortgang;
- Richt uitvoeringsprocessen in en bewaakt de samenhang tussen verschillende processen;
- Bewaakt aan de hand van richtlijnen de procesgang van documenten en zorgt dat stukken bij de juiste gremia liggen;
- Verzorgt proactief de administratieve en organisatorische ondersteuning van vergaderingen en overleggen;
- Bewaakt de voortgang en afdoening van gemaakte afspraken en genomen besluiten voor raad van toezicht, college van bestuur en directie;
- Legt (vergader)dossiers aan, houdt deze bij en archiveert documenten
Administratieve en overige ondersteuning
- Doet voor onderwerpen die in het bestuur zijn besproken voorstellen voor aanpassing van o.a. bestaand beleid en protocollen;
- Controleert en redigeert beleidsstukken, rapportages, verslagen en uitgaande correspondentie op taalgebruik, lay- out en huisstijl;
- Organiseert, samen met de overige administratief medewerkers, activiteiten, zoals jubilea, teamuitje, centrale studiedagen, etc.
- Werkt rapportages uit
Welk profiel heb jij?
- Ervaren: je hebt uitgebreide administratieve ervaring;
- Praktische kennis: je weet veel over secretariële processen;
- Zelfstandig: je kunt goed zelfstandig opereren binnen de grenzen van je functie;
- Vaardig: je communicatie is correct, zowel mondeling als schriftelijk; je redigeert bestaande stukken.
- Flexibel: bij voorkeur flexibele inzet over meer dan 3 dagen, met incidenteel ook een avondvergadering;
- Proactief: je denkt mee, pakt dingen op en krijgt energie van een to-do lijst die je afwerkt;
- Punctueel: je houdt van goed geregeld afspraken en attendeert anderen daarop.
- Sociaal: je vindt het fijn om onderdeel te zijn van een team en draagt bij aan een prettige werksfeer.
Wat bieden wij?
- Een uitdagende functie met veel ruimte voor initiatief, groei en impact;
- Een jaarcontract voor 0,6-0,7 fte met uitzicht op een vast dienstverband. Startdatum in overleg;
- Salaris en aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden conform cao PO (OOP8);
- Het Pleysier College valt onder de cao PO en dat betekent goede arbeidsvoorwaarden, zoals bijvoorbeeld 8,33% eindejaarsuitkering (volledige 13e maand), 8% vakantietoeslag, een goede pensioenregeling, tegemoetkoming in de reiskosten woon- werkverkeer en een zakelijke reiskostenvergoeding. Daarnaast bouw je jaarlijks 428 verlofuren op bij een 40-urige werkweek. Dit zijn ruim 53 vakantiedagen, inclusief de verplichte vrije dagen en feestdagen. We bewegen, als het werk het toelaat mee met de schoolvakanties in regio Den Haag;
- Ruimte voor eigen initiatief en een gezonde werk-privébalans;
- Je komt terecht in een betrokken en collegiaal team waar professionaliteit en samenwerking centraal staan in een organisatie met een groot maatschappelijk hart.
Enthousiast?
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Juliet van der Lugt, directeur Bedrijfsvoering via j.vanderlugt@pleysier.nl. Je kunt haar ook een terugbelverzoek sturen.
Graag ontvangen we je brief en CV uiterlijk 20 januari 2026 via de mail: sollicitatie@pleysier.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld!
