Contact- en vertrouwenspersoon
Het Pleysier College heeft interne contactpersonen en een externe vertrouwenspersoon die benaderd kunnen worden bij klachten over ongewenst gedrag. Een belangrijk deel van de taken van de interne contactpersonen en de externe vertrouwenspersoon ligt in de preventieve sfeer.
Interne contactpersoon
Om de klachtenregeling zo toegankelijk mogelijk te laten zijn, heeft het bevoegd gezag op elke school een interne contactpersoon benoemd. De interne contactpersoon maakt geen onderdeel uit van het management van de school en neemt de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht en is verplicht tot geheimhouding.
De contactpersoon:
- fungeert als eerste aanspreekpunt bij (mogelijke) klachten,
- verstrekt desgevraagd de nodige informatie (loketfunctie),
- verwijst indien nodig naar de externe vertrouwenspersoon.
Onze interne contactpersonen:
Bestuursbureau: Carla van Binnendijk; c.vanbinnendijk@pleysier.nl, 070-3150000
Delft: Patricia Kalden; p.kalden@pleysier.nl , 015-2577431
Oosterbeek: Huseyin Ersoz; h.ersoz@pleysier.nl, 070-8505500 en Erna Verschuur; e.verschuur@pleysier.nl, 070-8505500
Westerbeek: John Boone; j.boone@pleysier.nl en Marlies Bontje; m.bontje@pleysier.nl, 070-3150050
Zefier: Bernadette Hagenbeek; b.hagenbeek@pleysier.nl , 070-3129050
Zoetermeer: Jennifer Cicilia; j.cicilia@pleysier.nl , 079-3437961
Ondersteunend contactpersoon:
Bob Massier; b.massier@pleysier.nl , 070-3150022
Externe vertrouwenspersoon
De externe vertrouwenspersoon is specifiek voor deze taak door het college van bestuur benoemd. Zij neemt de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht en is verplicht tot geheimhouding. De externe vertrouwenspersoon heeft tot taak:
- na te gaan of door bemiddeling een oplossing kan worden bereikt
- na te gaan of de gebeurtenis aanleiding geeft tot het indienen van een klacht
- de klager procedurele ondersteuning te verlenen
- de klager desgewenst bijstand te verlenen bij het indienen van een klacht
- de klager desgewenst bijstand te verlenen bij het doen van aangifte bij politie/justitie
- de klager, indien noodzakelijk, te verwijzen naar opvang en nazorg
- jaarlijks aan het bevoegd gezag schriftelijk verslag uit te brengen van de verrichtte werkzaamheden.
Onze externe vertrouwenspersoon
Mw. Kitty Doze.
telefoon: 06-53.54.99.73
Landelijke Klachtencommissie
Voor het algemeen bijzonder onderwijs
Postbus 82324
2508 EH Den Haag
info@gcbo.nl
Secretaris: Mevrouw D.H.C. Dane-Peeters
070-3315244