Klachtenregeling
Wanneer u het niet eens bent met gedragingen of beslissingen van een persoon binnen het Pleysier College, of juist met het nalaten van gedragingen of het niet nemen van beslissingen, dan kunt u een klacht indienen. Bij het Pleysier College is de behandeling daarvan geregeld in een klachtenregeling.
De klachtenregeling is bedoeld voor individuele gevallen. De regeling beschrijft de procedure voor het indienen en behandelen van de klacht. Uitgangspunt is dat de klacht zoveel mogelijk door de betrokken partijen binnen de school of afdeling wordt opgelost.
Een klacht moet schriftelijk worden ingediend bij de directeur van de school of de interne contactpersoon van de school of bij het bestuur.
Onze interne contactpersonen zijn:
- Pleysier College Delft: Patricia Kalden; p.kalden@pleysier.nl, tel. 015-2577431
- Pleysier College Oosterbeek: Judith Pijpers; j.pijpers@pleysier.nl, tel. 070-8505500
- Pleysier College Westerbeek: John Boone; j.boone@pleysier.nl, tel. 070-3150050
- Pleysier College Zefier: Kayahan Parlar; k.parlar@pleysier.nl, tel. 070-3129050
- Pleysier College Zoetermeer: Jennifer Cicilia; j.cicilia@pleysier.nl, tel. 079-3437961
- Bestuursbureau: Carla van Binnendijk; c.vanbinnendijk@pleysier.nl, tel. 070-3150000
Om de klager zo nodig te kunnen bijstaan heeft het Pleysier College een externe vertrouwenspersoon. Onze externe vertrouwenspersoon is mevrouw Kitty Doze. Zij is telefonisch bereikbaar op 06-53 54 99 73 of per e-mail via kdoze@hetnet.nl
Mocht de school daar niet in slagen kunt u zich wenden tot het bestuur van het Pleysier College: mw. M.J. Veldhuis- van den Broek, cvb@pleysier.nl
Externe procedure
In het geval uw klacht intern naar uw idee niet goed is behandeld en/of is opgelost kunt u zich wenden tot de onafhankelijke klachtencommissie van de Stichting Geschillencommissie Bijzonder Onderwijs (GCBO). Het Pleysier College is hierbij aangesloten.