
Algemene Informatie

Iedere jongere zijn eigen toekomst
Klachtenregeling
Signalen en klachten
Is er een incident, voorval of probleem? Laat het ons weten, want we willen het graag samen bespreken. Een oplossing wordt bij voorkeur op onze Colleges zelf gezocht, maar er kan ook een klacht ingediend worden wanneer het niet naar tevredenheid wordt opgepakt.
In de klachtenregeling staan de stappen beschreven.
Externe vertrouwenspersoon
Op elk moment kan ondersteuning geboden worden door de externe vertrouwenspersoon via de CEDgroep ecp@cedgroep.nl of via 010-4071599 (Charlotte van den Oudenalder en Hans van Holland).
Klokkenluidersregeling
Is er iets te melden over een ernstige kwestie op het werk die slecht is voor het Pleysier College of de samenleving? Dan kan gebruik gemaakt worden van de klokkenluidersregeling.
Integriteitscode
De integriteitscode bevat een aantal regels over houding en gedrag die bijdragen aan vertrouwen en een ‘goede gang van zaken’. Het Pleysier College vindt het belangrijk dat iedereen eerlijk en betrouwbaar handelt. Een integriteitscode helpt om duidelijke richtlijnen te hebben over wat wel en niet acceptabel gedrag is.
Meldcode
De Meldcode is een stappenplan waarin staat hoe hulpverleners kindermishandeling signaleren en melden. Er wordt een afwegingskader in opgenomen waardoor de beslissing om al dan niet te melden bij Veilig Thuis ondersteund wordt en bovendien wordt de eigen hulpverlening erin betrokken.