
HRM beleidsadviseur
0.8 fte | J.C. Pleysier College
“Ben jij graag bezig in HRM waarbij je strategisch, tactisch en operationeel combineert in een veelzijdige functie? Werk waarbij geen dag hetzelfde is en waarbij je écht van betekenis bent als adviseur bij een scholenkoepel met leerlingen die meer ondersteuning nodig hebben dan hun leeftijdsgenoten”.
Wie zijn wij?
Het J.C. Pleysier College is een betrokken onderwijsinstelling die leerlingen ondersteunt om hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen binnen het voortgezet speciaal onderwijs (cluster 4) in de regio Haaglanden. Op onze vijf locaties bieden wij met ruim 200 medewerkers leerlingen met gedrags- en psychiatrische uitdagingen een veilige en stimulerende leeromgeving.
Wat maakt ons werk zo mooi?
De keuze om te werken met jongeren met een specifieke ondersteuningsbehoefte geeft veel voldoening. Zo zijn alle medewerkers in het vso van speciale betekenis, voor individuele leerlingen, hun ouders en ook voor de samenleving als geheel.
Bestuursbureau
Ons Bestuursbureau ondersteunt het College van Bestuur en de scholen. Het bureau bestaat uit een compact en enthousiast team met expertise op het gebied van onderwijs, leerlingzaken, HR, financiën, ICT, huisvesting en communicatie; samen zorgen we ervoor dat het bestuur en de scholen optimaal hun werk kunnen doen.
Het bestuursbureau wordt aangestuurd door de directeur Onderwijs en Kwaliteit en de directeur Bedrijfsvoering. Met je collega werk je samen binnen de afdeling Leerlingzaken met een beleidsmedewerker en een gedragswetenschapper.
Jouw rol
Als HRM beleidsadviseur ben jij de schakel tussen (strategisch) beleid en praktijk. Jij ontwikkelt, adviseert en implementeert HR-beleid dat aansluit bij de strategische doelen van onze scholenkoepel. Je adviseert en ondersteunt zowel het bestuur als alle leidinggevenden op het gebied van HRM over de volle breedte van de organisatie. Het is een generalistische functie; jij bent dé HR expertise van de organisatie. Je moet het leuk vinden om te schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel. Je wordt op een aantal operationele zaken ondersteund door de managementassistent.
Wat ga je doen?
Doorontwikkeling (strategisch) HRM
- Ontwikkelen en actualiseren van HR-beleid op basis van relevante ontwikkelingen;
- onderzoeken en adviseren bij (complexe) HR-vraagstukken;
- ontwerpen van regels, richtlijnen, procedures en HR-instrumenten;
- vertalen van personeels- en organisatiebeleid naar de scholen, maakt implementatie- en veranderplannen;
- adviseren van de directeur Bedrijfsvoering over inrichting en doorontwikkeling van HR-beleid en bijbehorende instrumenten;
- analyseren van gegevens en bijdragen aan managementrapportages.
Tactische vertalingen naar de praktijk
- Toepassen van wet- en regelgeving;
- bewaken van kwaliteit en uitvoering van HR-processen (bv. Werving en selectie, gesprekscyclus, formatie, SPP etc.);
- adviseren op allerlei HR-gebieden, zoals: aanstelling, formatie, mobiliteit, opleiding, verzuim, conflictsituaties;
- inventariseren en analyseren van wensen in de organisatie o.g.v. HRM;
- ondersteunen bij diverse processen o.g.v. instroom, doorstroom en uitstroom;
- verantwoordelijk voor het proces met de (externe) salarisadministratie;
- bewaken van voortgang en kwaliteit van uitvoering van beleid (ook projectmatig), evalueert en doet verbetervoorstellen.
Wat breng je mee?
- HBO+WO werk- en denkniveau en relevante werkervaring
- Sterke mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden; je bent een goede sparringpartner voor directeuren en bestuurder
- Vermogen om beleid en projecten te vertalen naar concrete resultaten
- Strategisch denker die zelfstandig werkt, initiatief neemt en praktische oplossingen kan bedenken (en soms ook gewoon uitvoeren!)
- Samenwerkingsgericht, kritisch, positief en met humor
- Ervaring in het onderwijs is een pré; affiniteit met onze missie en doelgroep vinden wij nog belangrijker
Wat bieden wij?
- Een uitdagende functie met veel ruimte voor initiatief, groei en impact;
- Een jaarcontract voor 0,8 fte met uitzicht op een vast dienstverband. Startdatum in overleg;
- Salaris en aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden conform cao PO, schaal OOP 11;
- De mogelijkheid om (deels) mee te bewegen met de schoolvakanties in regio Den Haag;
- Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, eigen initiatief en een gezonde werk-privébalans;
- Je komt terecht in een betrokken en collegiaal team waar professionaliteit en samenwerking centraal staan in een organisatie met een groot maatschappelijk hart.
Enthousiast?
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Juliet van der Lugt, directeur Bedrijfsvoering via j.vanderlugt@pleysier.nl. Je kunt haar ook een terugbelverzoek sturen.
Graag ontvangen we je brief en CV uiterlijk 24 oktober 2025 via de mail: sollicitatie@pleysier.nl.
